fredag 24. oktober 2008

Bilde av deg selv på it's learning

Under Mine innstillinger - Endre detaljer er det mulig å legge inn et bilde av deg selv som vises i personlig informasjon, på dine innlegg i forum, i visitkortlista for deltakere i fag og andre steder i it's learning. Mange brukere har allerede gjort dette, men det er ikke alltid like enkelt å se/finne vedkommende på bildet. Et av mange eksempler er bildet av Cecilie. Når jeg klikker på bildet, får jeg opp en stuevegg (?) og nedre høyre del av av et bilde/maleri (pen ramme forreste). For å finne Cecilie, må jeg scrolle ganske langt i den røde pilens retning. Og da er i tillegg bildene noen ganger så store at jeg bare får fram deler av ansiktet på skjermen samtidig.

Om du vil unngå å bli framstilt som nedre høyre hjørne av i bilderamme, bør du fikes størrelsen på bildet du legger inn. Sørg for at bildet ikke er mer enn 350 pixler bredt/høyt før du legger det inn. Dette kan du fikse ved å bruke et bilderedigeringsprogram.

Mens du driver å redigerer bildet, bør du kanskje også sørge for at bildet viser deg og ikke så mye annet. Enkelte legger inn bilder der det er mer hav, himmel, fjell, møbler ..... enn person. Kanskje ikke akkurat det du ønsker å vise fram her ?

Til slutt vil jeg be om at du tenker på hvilke bilder du legger ut. Mange personer ser bildene og bilder som virker støtende på andre eller kan være skadelig for deg selv bør/skal unngås. Glem heller ikke at skolens reglementer gjelder ved bruk av it's learning

Ingen kommentarer: