søndag 15. februar 2009

Oppstartsdato i nettbasert opplæring

Jeg har i det siste gjort meg den umaken og ta en titt på tilbud over høgskolekurs som kan tas via nett (ikke samlingsbaserte kurs). Det som slår meg er at de aller fleste kursene har en startdato (søknadsfrist) og en varighet (når er eksamen). Hvorfor er et slik? Burde ikke disse kursene kunne ha et kontinuerlig opptak og være slik at deltakerne bestemte hvor lang tid de vil bruke på opplegget (individuell framdrift)?  Det er jo langt fra alle det passer for å starte i august eller januar og bruke 6 mnd. på opplegget.

Kanskje er det på tide å tenke nytt i noen miljøer. I alle fall mht. til mulighet for kontinuerlig opptak.

Obs. dette er det første innlegget jeg legger inn på bloggen vha. ScribeFire (tillegg til FireFox).

2 kommentarer:

EinarB sa...

Er det ScribeeFire som har føkka opp bloggen din tro? Hvis jeg klikker på headingen får jeg ikke opp noen innlegg.

Kjell sa...

Hmm----Har vært inne og sjekka og kan ikke se at det er noe som ikke stemmer der. Kan du sjekke en gang til og kanskje fra en anna PC.